سلامت روانشناسی

سلامت روانشناسی

سلامت روانشناسی

سلامت روانشناسی

  • ۰
  • ۰

تعارض خانوادگی

 
علائم بلوغ زودرس

خانواده موثر ترین عامل در رشد و نمو کودک می باشد، همانگونه که یک خانواده خوب محیطی مناسب برای رشد و شکوفایی کودک می باشد، یک خانواده نامناسب نیز باعث ایجاد بسیاری از مشکلات روانشناختی و جسمی در فرزندان خواهد شد.

بر همین اساس محققان به این نتیجه رسیدند، در خانواده هایی که تعرض و دعوا وجود دارد، فرزندان در سن کمتری دچار بلوغ زودرس خواهند شد.

می توان گفت صمیمیت از جمله مهم ترین عوامل در بروز یا عدم بروز بلوغ زودرس می باشد.

 
بلوغ زودرس در دختران

برخی پژوهشگران بر این باورند که استرس طولانی مدت از هر نوعی (فیزیکی، اجتماعی و روانشناختی) می تواند روند بلوغ را تسریع ببخشد.

بنابراین وجود تعارض بین اعضای خانواده می تواند موجب بروز این مشکل شود.

اختلالات روانشناختی والدین

 
دختران بلوغ

در صورتی که یکی از والدین به ویژه مادر، دچار اختلال روانشناختی باشد، این احتمال وجود دارد که دختر وی زود تر از هم سالانی که مادر سالمی دارند بالغ می شود.

حال می توان دلیل موضوع را اینگونه شرح داد که وجود استرس از جمله عوامل اصلی ایجاد بلوغ زودرس می باشد، وجود یک پدر یا مادر بیمار می تواند بر تنش ها و استرس کودک بیافزاید، پس عدم سلامت روانشناختی والدین می تواند سبب بروز بلوغ زودرس در کودک شود.

گفتار آخر

 
بلوغ زود رس دختران

اگر چه ممکن است فکر کنید که بلوغ زودرس تنها یک تغییر بیولوژیکی است، اما می‌تواند پیامد های منفی بر سلامت عاطفی و روانشناختی کودک داشته باشد.

لازم است تا این توصیه را جدی بگیرید، در صورت مشاهده علائم بلوغ زودرس لازم است تا از یک روانشناس یا روانپزشک برای کمک به فرزند خود استفاده کنید.

در صورتیکه در زمینه مسایل مربوط به کودک و نوجوان خود نیاز به مشاوره روانشناختی دارید می توانید از خدمات دپارتمان کودک و نوجوان کلینیک اعصاب و روان هیربد بهره ببرید

  • ۰۰/۰۷/۱۱
  • محسن کاویار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی